Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

ιστολογίου γένεσις

(αρχική ανάρτηση... 09/10/2009)

Η έννοια του στωικού ανθρώπου, που με τα χρόνια διαμορφώθηκε μέσα μου, είναι αυτή του πράου, υπομονετικού ανθρώπου, ο οποίος αντιμετωπίζει όλα τα ζητήματα της ζωής με τη λογική χωρίς συναισθηματικές επιρροές ή εκρήξεις. Ξεκινώντας αυτό το ιστολόγιο και με βασικό σκοπό να σχολιάζω ζητήματα της καθημερινότητας, διάλεξα αυτόν τον προσδιορισμό πιστεύοντας ότι με αντιπροσωπεύει.
Έτσι από περιέργεια, θέλησα να μάθω περισσότερα για τους στωικούς ( ε ναι λοιπόν... δεν διάβασα τα Αρχαία μου στο σχολείο). Βρήκα κάποια πολύ ενδιαφέροντα σημεία της φιλοσοφίας τους σε σχέση με την πολιτεία, την θρησκεία, τη φύση. Το σημαντικότερο όμως από αυτά για μένα, είναι η ανάδειξη της αρετής ως το υπέρτατο αγαθό. Οστωικισμός έχει πολλά κοινά στοιχεία με την δική μου κοσμοθεωρία και για να πώ την αλήθεια αυτό ήταν μια έκπληξη για κάποιον που ποτέ δεν είχε εμβαθύνει στις αρχαίες φιλοσοφίες. Το μόνο σημείο που δεν μπορώ να συμφωνήσω είναι η αποτίναξη των παθών , η "απάθεια", κάτι που εγώ θεωρώ κινητήρια δύναμη της ζωής και της δημιουργικότητας. Καλά δεν θα με διαγράψουν κιόλας γι' αυτό..... ελπίζω.
Τώρα βέβαια φαντάζομαι πολλούς να διαβάζουν: "ιστολογίου γένεσις", "στωικισμός" και άλλα αρχαιοπρεπή και να σκέφτονται...
"Αυτός μάλλον Καρατζαφέρη ψηφίζει!" .....ΟΧΙ αλλά με τρομάζουν πολύ αυτοί που τον ψηφίζουν, αν αυτό με συνδέει κάπως με το όνομα αυτό ( αν και προτιμώ το ευρηματικό, Καρατζαφύρερ).
Ο "στωικός" αυτού του ιστολογίου δεν ταυτίζεται με καμία θεωρία, θρησκεία, ιδεολογία (ευχαριστώ δε θα πάρω... έχω δικές μου). Σκοπός μου είναι ,να προσεγγίσω την καθημερινότητα με τη σοβαρότητα που της αρμόζει, η οποία συνήθως είναι πολύ λιγότερη από αυτή που της δίνουμε.
Και για επίλογο κάτι στομφώδες για να κάνει εντύπωση...
Ο αληθινός Στωικός είναι ένας άνθρωπος που υποτάσσεται στην τύχη με θάρρος και αξιοπρέπεια, επειδή αντιλαμβάνεται ότι είναι καταδικασμένη οποιαδήποτε αντίσταση απέναντί της. Πρεσβεύει δηλαδή ο στωικός άνθρωπος την επιγραμματική διατύπωση... Η μοίρα οδηγεί αυτούς που θέλουν να την ακολουθήσουν και σέρνει εκείνους που το αρνούνται. (A.S. Bogomolov)

Πες τα ρε μεγάλε !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου